#1OctVotaré Bànner 7


Algunes de les grans infraestructures viàries, ferroviàries i portuàries catalanes depenen de l’Estat Espanyol. Catalunya no hi té poder de decisió, ni per reformar-les, ni per fer-ne de noves. En una Catalunya independent tot això canviarà. Acabarem d’una vegada per totes el corredor mediterrani. L’Estat espanyol fa anys que mareja la perdiu amb el corredor mediterrani i manté, per exemple, una sola via entre Salou i Vandellòs, tot un anacronisme. Una Catalunya estat tindrà els recursos per acabar aquestes obres i potenciar encara més les connexions ferroviàries amb Europa, no només les de llarga distància i de mercaderies, sinó també les més properes, com entre Figueres i Perpinyà, per exemple. A més, ens oblidarem definitivament del mal servei de Renfe i d’Adif. Tota l’eficàcia que la Generalitat ha demostrat en la gestió dels seus ferrocarrils és la que ha faltat a Renfe i al gestor d’infraestructures Adif en el servei de rodalies, on hi ha hagut un desastre rere un altre en els últims anys, amb l’afegit de la falta d’inversió de l’Estat.

Els nostres ports tindran el suport i les garanties necessàries per créixer. Els grans ports catalans són controlats per l’Estat, cosa que no en permet el creixement adequat que li donaria una gestió directa des de Catalunya.

Anuncis